Jeg arbejder multidisciplinært med design for at identificere udfordringer og sætte oplevelser i bevægelse.
Det gør jeg ved at sætte flueben – gerne 5 om dagen. Men først nedbryder jeg mine opgaver til fornuftige delmængder, så de er enkle at gå til i den rækkefølge, der passer bedst til opgaven, dagen og humøret. For mig er den proces både systemisk og iterativ.
I processen stopper jeg jævnligt op for at orientere mig om der er en anden og bedre løsning mulig. Jeg arbejder altså agilt med både design og koncept.
Som konsulent er det helt naturligt for mig at gå fra wireframe til pixelperfekte designs, lave keynotes og præsentationer til stakeholders, hacke små kodestumper sammen til frontenderne og bruge armbevægelser og dialog til alt andet.
Dumme spørgsmål er jeg hverken bange for at stille eller svare på, ofte er vi flere der bliver klogere.
Jeg kan både være on location eller arbejde remote fra mit kontorfællesskab Fastland i Aarhus. Her sidder der andre dygtige kreative med kompentencer indenfor video, foto, webudvikling, drone, SEO, kommunikation, illustration og markedsføring.
Kompetencer
User experience design, user interface design, design thinking, opbygning og implementering af designsystemer, flydende i dansk og engelsk
Værktøjer
Sketch, alt i Adobe CC, Priciple, Framer, Codepen, Keynote, Zeplin o.s.v.
Arbejde
Selvstændig Freelance UXUI / Interactive Experience Designer
Oktober 2018 – nu
Som ekstern konsulent hjælper jeg virksomheder og organisationer med at strømline deres digitale indsatser for at sikre en optimal digital oplevelse.
Kirby Design System
Februar 2019 - April 2020
Min største bedrift på de små skærme som selvstændig er mit virke som ekstern holdspiller på Jyske Bank / Bankdata’s design system projekt: Kirby. Opgaven har været 2-delt
Bistand og review til det fastansatte UX hold for at sikre ensartet anvendelse af flows og ui-komponenter, således at alle 6-8 feature teams hele tiden trækker i samme retning.
Udvikling af Kirby UI komponenter i samarbejde med Kirby Guild – altså en lille gruppe superdedikerede frontenders.
Kirby design system anvendes i første omgang til Jyske Banks nye mobilbank som forventes lanceret i Maj 2020. Herefter vil følge lignende mobilbankløsninger blivelanceret af alle banker under Bankdata samt pilotprojekter i respektive banker, både til privat- og erhvervskunder.
Røde Kors oplevelsen
Oktober 2018 - Januar 2019
Fornyelse af Røde Kors’ besøgscenter i København. “Oplevelsen” som det hedder, ligger i kælderen af den flotte bygning på Blegdamsvej, hvor besøgende guides gennem indsatsområder fællesskab, førstehjælp, krig, flugt, katestrofer og selvhjælp.
Jeg hjalp WNA (White Noise Agency) med udvikling og eksekvering af blandt andet:
Design og udvikling af PWA baseret på wordpress og installeret lokalt på android tablets.
Filmet og redigeret videosekvenser med områdeambassadører, fx Nadia Nadim der er professionel fodboldspiller og afghansk flygting.
Videomapping af stemningsvideoer.
Ragnarock
Til museets åbning i 2016 stod jeg for en række permanente videoinstallationer. Det involverede fx superslowmotion optagelse af punkmusikere, lysstofrørssyretrip og ultra langsom gengivelse af Otte Brandenburg på den overdimensionerede pladespiller.
MS/Museet for Søfart
Jeg har lavet et par videosekvenser til den permanente udstilling the magic box, der handler om hvor mega sej en skibscontainer egentlig er:
Øvrige
Jeg har arbejdet med alt fra små virksomhedshjemmesider og grafiske identiteter til fjernsyn og koncerter. Af andre kunder kan nævnes Pfizer, Mærsk, Le Gammeltoft / Heartbeats, TV2, Eurovision og kommunale valgkampe.
Fastland Co-founding father
Oktober 2019 - nu
Fastland er er lille kreativt kontorfælleskab på 6 m/k.
Her kommer vi hinanden ved, lytter til musik, snakker om stort og småt, samtidig med at faglighed og individuel business respekteres. Vi har god plads, mødelokale, vinduesudstillingsområde, bordfodbold, lynhurtig interwebs og kaffe på kanden.
Duckwise/Trifork
Oktober 2016 – September 2018
I Duckwise arbejdede jeg aktivt med at forbedre og forny digitale oplevelser for vores kunders B2B og B2C kunder. Produkterne er primært app- og web-orienterede, og er selvfølgelig strategisk funderet, udfordrende og udforskende for de enkelte brands. Bl.a kunder kan nævnes LEGO, Grundfos og et par medicinfirmaer. Hér lykkedes det mig desuden at vinde og designe første iteration af appen Min Læge.
Dark Matters
Marts 2016 – Juni 2016
Gennem arbejdet med videoprojektion, udstillingsdesign og lyssætning opererer Dark Matters i krydsfeltet mellem arkitektur, scenografi, design og kunst. Jeg har været ansvarlig for forskellige projekter og varetaget opgaver der blandt andet indebar motion design, kundemøder og projekt pitches.
FFW
Maj 2015 – November 2015
FFW er et digitalt bureau, der med afsæt i teknologi og data laver sikre brugerorienterede løsninger. Her udviklede jeg forretningsideer, kunderejser, wireframes og prototyper for bl.a. forskellige medicinfirmaer, investeringsportaler og pensionsselskaber.
Bysted
November 2014 – Maj 2015
Bysted har en mere end 25 år gammel designhistorie og er særligt kendt for levering af stærke grafiske identiteter på tværs af medier og platforme. Som digital designer fokuserede jeg på websites og digitale kampagner for bl.a. Det Kongelige Bibliotek, TDC, Mærsk og Flying Tiger.
Dark Matters
August 2013 – Marts 2014
Se ovenfor
Samvirke Mediegrafikerelev
2008 – 2011
Samvirke er et at de mest læste magasiner i Danmark med ca. 1 million månedlige læsere og gennem artikler om forbrug, mad, miljø og sundhed leverer Samvirke kvalitets journalistik til Coops kunder. Gennem min læretid på Samvirke, stod jeg blandt andet for layout, fotograf briefing og koncept udvikling – både på et redaktionelt og et designmæssigt plan.
Uddannelse
DMJX
2011 – 2014, Bachelor i visual kommunikation, Interaktivt Design
Bachelor i visual kommunikation, Interaktivt Design
UXUI Design, koncept udvikling, art direction, media management, creative code, branding
CONCORDIA UNIVERSITY
2012
Master in arts exchange program.
Bachelor of Arts (B.A.) , Intermedia/Multimedia/Cyber-art
Max MSP programming, Performance Art, Art history of projected image and video, installation art
Københavns Tekniske SkoleT
2007 – 2011
Mediegrafiker uddannelsen, med praktik på FDB/Samvirke